پیشگیری از سرطان پروستات با ۹ عادت روزانه

براساس آمار سال ۱۳۹۴، سرطان پروستات، پس از سرطان‌ معده و عطارد پوست، ثالث عطارد شایع میان مردان ایرانی است. براساس این آمار، ۱۶٫۹۳ درصد از مردان تو ایران به این عطارد مبتلا می‌شوند. اگر می‌خواهید نکته‌های بیشتری دربارهٔ پیشگیری از عطارد پروستات و نقش خوراکی‌ها در آن بدانید، این مقاله را تا ته وارسی کنید.

حتما بخوانید:افزودن تستوسترون؛ روش‌های طبیعی، رژیم غذایی و مکمل‌هاعلت بزرگ شدن پروستات؛ علائم، داروها و روش های تداوی آنبهترین ویتامین ها برای مردان را بیشتر بشناسید

ریسک ابتلا بوسیله عطارد پروستات، با فراز رفتن سن اضافه می‌یابد. حدود ۶۰ درصد از تشخیص‌های ابتلا به این سرطان، مربوط بوسیله سنین بالای ۶۵ سال است. کمتر پیش می‌آید مردی قبل از ۴۰ سالگی به عطارد پروستات مبتلا شود. هیچگاه وضع صددرصدی برای پیشگیری از عطارد پروستات حیات ندارد، اما شواهد نشان می‌دهند که رژیم غذایی نقش مهمی دارد. پس بد زدودن تو امتداد همراه ما باشید تا لیست خوراکی‌ها و همین‌طور عادت‌هایی که از عطارد پروستات پیشگیری می‌کنند را بخوانید. ۹ قانون روزمره بخاطر پیشگیری از سرطان پروستات ۱. گوجه‌فرنگی و خوراکی‌های قرمزرنگ بخورید

رنگ گوجه‌فرنگی، هندوانه و سایر خوراکی‌های قرمز، به‌دلیل آنتی‌اکسیدان قدرتمندی به‌نام لیکوپن (Lycopene) است. بعضی مطالعات جدید مشعر از آن هستند که مردانی که گوجه‌فرنگی و سایر محصولات مبتنی به خشکی امدن آن را مصرف می‌کنند، کمتر دستخوش عطارد پروستات می‌شوند. اما مؤسسهٔ تحقیقات سرطان آمریکا (American Institute for Cancer Research) بانگ می‌دهد که مطالعات مربوط به ارتباط گوجه‌فرنگی با پیشگیری از عطارد پروستات بسیار محدود هستند و باید مشتاق نتایج بیشتری وجود.

سال ۲۰۱۸ مطالعه‌ای در اسپانیا ادا شد که نشان می‌داد جذب لیکوپن از گوجه‌فرنگی پخته‌شده راحت‌تر است. گوجه‌فرنگی هرقدر قرمزتر باشد، بهتر است، چون لیکوپن با رسیدن گوجه، در آن مملو می‌شود؛ این یعنی گوجه‌فرنگی بی‌رنگی که زودتر از موعد چیده می‌شود، لیکوپن کمتری نسبت به گوجه‌فرنگی رسیده دارد. ۲. استعمال میوه و سبزی را جدی بگیرید

مواد مغذی و ویتامین‌های موجود درون میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند ریسک ابتلا به سرطان پروستات را کاهش بدهند. سبزیجات سبز حاوی ترکیب‌هایی هستند که به تجزیهٔ کارسینوژن‌ها (Carcinogen) یا مواد سرطان‌زای بدن کمک می‌کنند. رژیم سرشار از مواد مقوی می‌توانند سرعت گسترش سرطان را حزن کاهش بدهند.

در ضمن اگر در طول روز میوه و سبزی بخورید، بعید است خود را با هله‌هوله‌های فراوری‌شده عروج کنید. ۳. چای و سویا استفاده کنید

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ حاکی از آن است که ماده‌ای مغذی به‌نام ایزوفلاون (Isoflavone) با پیشگیری از عطارد پروستات داخل ارتباط است. ایزوفلاون‌ها در این خوراکی‌ها حیات دارند: توفو (از سویا) نخود عدس جوانهٔ یونجه بادام‌زمینی

مدت‌هاست محققان دربارهٔ بستگی بین چای سبز و ریسک ابتلا به سرطان پروستات وارسی می‌کنند، ولی نتایج متناقضی به مشت آمده است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸ نشان داد مردانی که چای سبز می‌نوشند، یا مکمل‌های عصارهٔ چای سبز مصرف می‌کنند، کمینه از دیگران بوسیله سرطان پروستات پیشرفته مبتلا می‌شوند.

معاینه مطالعات بالینی داخل سال ۲۰۱۰ نشان قسط که تحقیقات سلولی و آزمایش روی حیوانات تأیید می‌کنند که بین مواد واقعی موجود در چای سبز و پیشگیری از سرطان پروستات ارتباطی وجود دارد. البته باید تحقیقات بیشتری روی انسان ادا شود. ۴. باز غم قهوه بنوشید

عادت بهنوشیدن قهوه، سربزرگی ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد: بنابر مطالعه‌ای کنار تحقیقات بالینی درون سال ۲۰۱۴، خوردن روزمره چهار تا پنج فنجان قهوه، حدس ابتلا به عطارد پروستات را کاهش می‌دهد. صرف دید از اینکه به‌طور کلی چند فنجان قهوه می‌نوشید، هر سه فنجان قهوه‌ای که می‌نوشید، احتمال ابتلا بوسیله عطارد پروستات را تا ۱۱ درصد کاهش می‌دهد.

این یعنی بین سرطان پروستات و قهوه، رابطهٔ واکنش زیبنده با بها وجود دارد؛ یعنی کمتر و زیاد شدن مقدار قهوه‌ای که می‌نوشید، تأثیر آن پهلو سرطان پروستات را بالا و پایین می‌برد. این تأثیرات بخاطر کسی که گاه‌وبیگاه قهوه می‌نوشد، صدق نمی‌کنند.

اما ارج بیشتر کافئین می‌تواند باعث مشکلات اکید برای صلح و صفا بی آرامی شود؛ به‌طور مثال ضربان نامنظم قلب و تشنج. فداکار متخصصان معتقدند نباید بیش از ۴۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز کاربرد کرد؛ ۴۰۰ میلی‌گرم کافئین، حد چهار فنجان قهوه است.

روش آماده کردن قهوه هم می‌تواند عامل مهمی باشد. مطالعه‌ای داخل سال ۲۰۱۵ تو نروژ، به تجسس تأثیرات قهوهٔ دم‌کشیده با مصرف از فیلتر، و قهوهٔ جوشانده بدون استفاده از فیلتر پرداخت. کسانی که قهوهٔ جوشانده استفاده می‌کردند، کمتر از آن‌هایی که قهوهٔ دم‌کشیده می‌نوشیدند، دستخوش سرطان پروستات شدند.

دو مادهٔ کیمیایی کفستول (Cafectol) و کاهول (Kahweol) بوسیله اقتدار تو مقابله با سرطان مشهور هستند. محققان عقیده دارند وقتی قهوه از فیلتر کاغذی عبور می‌کند، این مواد شیمیایی فیلتر می‌شوند. جوشاندن قهوه به‌شکل سنتی باعث می‌شود این مواد شیمیایی ضدسرطان تو قهوه باقی بمانند. حتما بخوانید: قهوه و لاغری؛ آیا قهوه به اضافه سوخت‌و‌ساز و کاهش پیمانه کمک می‌کند؟ ۵. حواس‌تان به چربی باشد

مطالعه‌ای درون سال ۲۰۱۴ حاکی از آن است که احتمالا ارتباطی بین چربی‌های جانوری و افزایش ریسک ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد. چربی‌های حیوانی علاوه پیاده شدن گوشت، در الزام و پنیر بی آرامی وجود دارند. چنانچه امکانش را دارید، چرب‌های گیاهی را جایگزین چربی‌های حیوانی کنید.

این به‌جای آن: روغن که به‌جای کره، ثمر به‌جای شیرینی، سبزیجات نو به‌جای خوراکی‌های بسته‌بندی، مغزها و آجیل به‌جای پنیر.

پخت بسیار از حد گوشت تیمار باعث ایجاد مواد سرطان‌زا می‌شود؛ پس گوشت را بیش از کمیت نپزید. ۶. سیگار را صرفنظر کنید

گمان بازگشت بیماری، تو مبتلایان به سرطان پروستاتی که سیگار می‌کشند بیشتر است. خطر اجل ناشی از سرطان پروستات تو این افراد بیشتر از دیگران است.

برای ترک، خیلی هم دیر تراشیدن. مدل مرگ‌ومیر تو مبتلایان به سرطان پروستاتی که بسیار از ۱۰ سال است سیگار را صرفنظر کرده‌اند، به‌اندازهٔ بیمارانی است که هرگز سیگار نکشیده‌اند. ۷. خوراکی‌هایی با اطلاعات متناقض را در حافظه داشته باشید ماهی و اُمگا ۳

اسید روغن که بوسیله اُمگا ۳ معروف است، می‌تواند به کاهش مخاطره ابتلا به عطارد پروستات معاون درنگ. اُمگا ۳ در تعدادی ماهی‌ها، از یکسره ساردین، تُن، خال‌خالی، قزل‌آلا و آزاد بود دارد.

مطالعه‌ای درون سال ۲۰۱۳ حاکی از آن حیات که احتمال ابتلا به سرطان پروستات درون افرادی که اسیدهای چرب اُمگا ۳ درون خون خویشتن دارند، بیشتر است.

اما تحقیقات بیشتر تو سال ۲۰۱۵، علامت داد، آن تفحص ایرادهایی داشته و درون واقع هیچ ارتباطی بین اضافه مصرف اُمگا ۳ و افزایش ریسک سرطان پروستات وجود ندارد.

با توجه بوسیله این اطلاعات متناقض، برای اینکه باخبر شوید کدام گزینه برای شخص شما بهتر است، حتما با پزشک متخصص مشی کنید. فولات

بنابر اخبار انجمن سرطان آمریکا (American Cancer Society) بعضی مطالعات بالینی در سال‌های دههٔ ۱۹۹۰ میلادی، نشان دادند که سطح پایین فولات در خون می‌تواند باعث افزایش مخاطره سرطان بشود.

با این حال اسید فولیک، که نوعی فولات است، می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان را تکثیر بدهد.

خیلی از خوراکی‌ها حاوی فولات هستند، از جمله سبزیجات سبز، لوبیا، غلات طولانی و غلات صبحانه. سندیکا سرطان آمریکا توصیه می‌کند قیمت کافی از این خوراکی‌ها مصرف کنید تا فولات کافی وارد بدن‌تان بشود. لبنیات

مطالعاتی تیمار وجود دارند که محصولات لبنی یا رژیم‌های سرشار از کلسیم را با افزودن مخاطره عطارد پروستات مرتبط دانسته‌اند. اما این مطالعات متناقض بوده و ریسک مربوط متجاوز پشیز است. ۸. ورزش کنید

افزایش قطع یا چاقی، با تکثیر کار بزرگ ابتلا به سرطان پروستات در ارتباط است.

ورزش منظم به حفظ وزن مناسب دستیار می‌کند. افزایش تودهٔ عضلانی و سوخت‌وساز بهتر، از مزایای بازی هستند. این‌ها را انجام بدهید: طرز عدول کردن دویدن حرکت دورانی سواری شناوری

ورزش کردن لزوما کسالت‌آور نیست! می‌توانید برنامهٔ روزمرهٔ خود را تغییر داده، خواه از دوستان‌تان بخواهید همراهی‌تان کنند. اگر بتوانید فضا جذابی بوسیله وجود بیاورید، ورزش را جدی‌تر خواهید گرفت. ۹. با پزشک کیاست کنید

دربارهٔ ظن ابتلا به سرطان پروستات با پزشک خود رایزنی کنید. دربارهٔ این‌ها از پزشک سؤال کنید: با بالا عدول کردن سن، باید چه آزمایش‌های غربالگری عمل دهید؛ سابقهٔ سرطان در خانواده؛ توصیه‌های غذایی.

چنانچه ورزش را ابتکاری شروع کرده‌اید خواه یکی از نشانه‌های مافوق را دارید، با پزشک تو میان بگذارید: ناراحتی درون نواحی تغار خواه مقعد، اشکال داخل ادرار، خون در ادرار یا ابگونه. در ادامه بخوانید: پیشگیری از سرطان با مصرف ۱۳ خوراکی سالم

مقالات صوتی کلکسیون صوتی علائم، پیشگیری و درمان بیماری‌ها صلح و صفا ارزشمندترین اموال مردم است

9000تومان مشاهده محصول